gototop
Главная Структура Факультети,кафедри Факультет Строительный
Центр діагностики споруд транспортного призначення (ЦДС) PDF Печать


Центр діагностики споруд транспортного призначення (ЦДС) створено та ефективно працює на базі кафедри будівельної механіки і гідравліки Української державної академії залізничного транспорту (УкрДАЗТ). Центр створено наказом Міністра транспорту та зв'язку України (№254 від 21.03.06 р.) як науковий підрозділ академії.

Основні напрямки діяльності Центра:

  • діагностика, обстеження вагонних і автомобільних ваг, мостів, шляхопроводів та ін. об'єктів дорожньої інфраструктури;
  • всі види інженерних вишукувань;
  • паспортизація будівель і споруд;
  • послуги із проектування інженерних споруд, у тому числі промислово-цивільного будівництва.

На теперішній час на залізницях України експлуатується безліч споруд (вагонні або автомобільні ваги, будівлі, мости, труби) з вичерпаним терміном служби. У деяких випадках такі конструкції перебувають в аварійному або передаварійному стані. Для рішення питання про можливості їхньої подальшої експлуатації необхідна діагностика несучих конструкцій. Створення ЦДС дозволяє вирішити зазначені проблеми.

На теперішній час у Центрі працюють фахівці вищої кваліфікації, які мають досвід і практику подібних робіт. Центр оснащено сучасною вимірювальною і комп'ютерною технікою, акредитованою лабораторією, ліцензійними програмними комплексами для автоматизованого проектування та розрахунку.

Фахівці ЦДС займаються питаннями оцінки експлуатаційних властивостей і відновлення надійності конструкцій мостів, тунелів, водопропускних труб, залізобетонних, металевих і кам'яних несучих конструкцій виробничих будівель і споруд, конструкцій вагонних і автомобільних ваг, кранів на залізничному та автомобільному ході, фундаментів.

За час роботи ЦДС розроблено більше 200 проектів по відновленню експлуатаційної надійності вагонних ваг, проведено більше 50 дослідницьких робіт із впровадження на залізницях України нових ідей і конструкторських рішень, розроблено нові технології оцінки несучої здатності й випробування конструкцій (наприклад, проект по визначенню несучої здатності буронабивних паль методом вдавлення).

У ряді найбільш відомих і показових для оцінки високого рівня професіоналізму ЦДС, його стабільності та надійності можна виділити наступні проекти: розробка нових, високоефективних залізобетонних конструкцій для об'єктів залізничного транспорту і проектування будівлі вокзалу станції Харків-Балашовський, виконаного в рамках робіт з реконструкції вокзального комплексу при підготовці України до Євро-2012.

Одним із прикладів співробітництва Центра з підприємствами залізниці є робота із проектування залізобетонних стійок. За результатами виконаних досліджень складено й прийнято до застосування технічні умови виготовлення ТУ В 26.6-26066189-001: «Стояки залізобетонні для опор повітряних ліній електропередач напругою від 0.4 до 10 кВ, систем зовнішнього освітлення та систем залізничної сигналізації».

 01

Установка для випробування буронабивних паль методом вдавлення

Відомі з пострадянського часу технічні умови, що нині не діють на території України, передбачають конструкцію стійок попередньо напруженою арматурою. До задачі досліджень входила перевірка ефективності цих стійок у сучасних умовах, розробка нової конструкції стійок на базі діючих ДСТУ, а також створення відповідних технічних умов для їхнього виробництва. Накопичені дані дослідження опор, результати аналізу й техніко-економічні розрахунки привели до висновку, що конструкція стійки з арматурами без попереднього натягу може стати вдалою альтернативою стійкам з попереднім обтисненням бетону. За результатами розрахунків були створені варіанти стійок, які були випробувані на лабораторному стенді в натуральну величину для одержання даних про їхній граничний стан і несучу здатність.

Також показовим є приклад чисельного аналізу конструкції будівлі вокзалу станції Харків-Балашовський, виконаного в рамках роботи з реконструкції вокзального комплексу при підготовці України до Євро-2012. До задачі досліджень входила чисельна перевірка можливості руйнування несучих конструкцій в умовах збільшення навантажень на центральні опори, що припускає розглянутий проект реконструкції. Оцінка ступеня перерозподілу напружень і деформацій оцінювалася порівнянням результатів розрахунку будівлі у початковому стані й після реконструкції з додатковими навантаженнями на перекриття і, як наслідок, зміненими характеристиками основи. Чисельний аналіз конструкції будівлі вокзалу до й після реконструкції виконувався на просторовій моделі в середовищі програмного комплексу ЛІРА.

02

Загальний вид будівлі вокзалу

03

Загальний вид розрахункової схеми будівлі вокзалу

04

Розрахункова схема будівлі до реконструкції

05 

Розрахункова схема будівлі після реконструкції

Дослідницька робота ЦДС поширюється також на підвищення експлуатаційної надійності верхньої будови колії. Для цього застосовується просторова модель колії, яка враховує фізичну нелінійність матеріалів, геометричну й конструктивну нелінійність, а також припускає рішення цілого ряду контактних задач.

06

 

Загальний вид розрахункової схеми ділянки колії

 Дана модель зокрема використовувалась для оцінки можливості застосування нових конструктивних рішень для клем і підрейкових прокладок.

07

 

Напруження в рейці та елементах кріплення типу КБ

 Сьогодні ЦДС працює за державною ліцензією АВ №316187, виданою Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України.

Центр діагностики споруд транспортного призначення запрошує до співпраці всіх зацікавлених у діагностиці, обстеженні, проектуванні транспортних та інших споруд.

 

Контактна інформація:

 

Адреса: 61050, м. Харків, пл. Фейєрбаха, 7,

Українська державна академія залізничного транспорту,

Центр діагностики споруд транспортного призначення.

тел./факс (057) 730-10-70

тел. моб. 0503007770 (директор ЦДС Ватуля Гліб Леонідович)

0667700851 (технічний секретар Павленко Раїса Григорівна)

e–mail: Этот e-mail адрес защищен от спам-ботов, для его просмотра у Вас должен быть включен Javascript

 

Выбор языка

Russian

evden eve nakliyat